Nya Isuzu D-Max sätter ny standard för pickuper med sin klassunika kombination av komfort och kompetens.
Nästa generation D-Max kommer att bygga på en starkare och styvare ram, vilket har gett chassiteknikerna möjlighet att fintrimma fjädring och dämpning. Framvagnen har längre fjädringsväg för bättre markkontakt och följsammare beteende i undanmanövrar, medan bakvagnen förfinats och fått helt ny fjädring med ett extra lastavkännande, passivt blad.
Interiören, som blir mer personbilslik med läderklädd panel och kontrasterande sömmar, domineras av en 9-tums touch-skärm. Stolarna är nyutvecklade och har 8-vägs eljustering samt svankstöd. Även baksätet – som redan i nuvarande generation klassades som det bästa i klassen – har förbättrats såväl när det gäller utrymme som sittkomfort.
Det kanske mest påtagliga är hur väl ingenjörerna lyckats minska buller och motorljud. Bättre isolering i kombination med en förfinad drivlina har gett en personbilslik kupé som medger avslappnade samtal mellan fram- och baksätesfolk även i motorvägsfart.
– Eftersom vår pickup främst vänder sig till professionella användare känns det bra att vi nu även kan erbjuda en förstklassig arbetsmiljö, säger Per Håkansson, varumärkesdirektör för Isuzu Sverige.
Helt nya Isuzu D-Max har Sverige-premiär efter årsskiftet, men går att boka redan nu.